top of page
image.png

פיתוח לומדה "כללי האתיקה העיתונאית" עבור כאן 11

אחד האתגרים הגדולים בעולם ההדרכה הוא הטמעת תכנים רגולטורים.

כל עובד מכיר את החוויה של למידת חובה.

אני לומד (לפעמים ממש לא בפעם הראשונה.... או השלישית....) על שורה של נושאים שהחוק מחייב אותי ללמוד: הנחיות בטיחות, אבטחת מידע, אתיקה, מניעת הטרדה מינית ....

זה לרוב נתפס כ"עונש" (גם למחלקת הדרכה שצריכה לדאוג שכולם יעברו את ההדרכה).

 

יש ארגונים שבוחרים לצאת מהקופסא ולעשות את זה קצת אחרת.

 

בתאגיד השידור הישראלי כאן 11, ביקשו לבנות לומדה על כללי האתיקה העיתונאית.

חשוב? מאוד.

אבל אם תשאלו עיתונאי ממוצע (ובטח אחד ותיק, שכבר שנים במקצוע)

הוא יסביר שהוא ממש בקיא בנושא וזה ממש מיותר.

 

מה הפתרון?
איך רותמים את העובדים וגורמים להם להיות מעורבים בלמידה, בנושא שהם מרגישים שהם כבר מכירים היטב?

(למרות שהעובדות בשטח, מלמדות שלא הכל מושלם ולפעמים נעשות חריגות...).

 

החלטנו "לזרום" עם התחושה של העובדים שהם בקיאים בנושא.

הלומדה נבנתה כאוסף של מקרים ותגובות (המבוססים על מקרים ודילמות שהתרחשו בשטח).

הלומד נדרש להחליט בכל סיטואציה שמוצגת לו – איך נכון להתנהג על פי כללי האתיקה העיתונאית.

אם ענה נכון – עבר מיד לשאלה הבאה.

רק אם טעה  - קיבל הסבר קצר למה צריך לנהוג אחרת.

 

התוצאה – לומדה קצרה ודינמית, שמכבדת את הידע המקדים של העובד.

אם הוא יודע את הנהלים - הוא יסיים את הלומדה במהירות ולא יידרש לקרוא שורות של הנחיות (שספק אם הוא היה מתעמק בקריאתם).

מי שנדרש לשיפור הידע – מקבל רק את מידע בנושאים שבהם הוא פחות בקיא.

כל זה מייצר למידה אפקטיבית וממוקדת יותר.

צילום מסך 2024-07-08 113738
2
5
4
3
bottom of page